Translate

12 Ocak 2020 Pazar

 Uzun zaman geçti yine yazmayalı, sayfamdan uzak kalalı. Öyle akıp geçiyor ki zaman, nasıl oldu da bu kadar uzak kalabildim die soruyorum hep kendime, bu kadar hızlı geçen zamana anlam veremediğim gibi kendime de anlam veremiyorum.

 Bugün size benden alışık olmadığınız bir konudan bahsedeceğim. Satış işinde çalışanlar ve satış pazarlama öğrencileri için çok güzel bir kaynak olacağını düşünüyorum. Ama tabiki konumuz şuan için giriş statüsünde olacak ve devamı gelecek.

 * Satın Alma Alışkanlıkları

Aslında bu sorunun cevabını bulabilmemiz için kendimize 'Neden alışveriş yapıyorum?' diye sormamız yeterli olacaktır.

1. Neden ve en önemlisi, ihtiyaç.
2. Neden eğlence.
3. Neden ise maalesef ki çok üzücü, kapitalizm etkisi.

İhtiyaç, yaşamımızı sürdürebilmemiz için gerek duyduğumuz herşey. Kişinin karakter ve yaşam şartlarına göre değişkenlik gösterebilir. Kimimiz için güzel bir otel tatili çok büyük bir ihtiyaçken kimimiz için ihtiyaç listesine giremiyor bile.

Eğlence, hem karaktere hem de yaşam şartlarına göre değişkenlik gösteren dier maddemiz. Günümüz yaşam sartları, stres, hep daha fazlasını isteme arzusu ve gösteriş maalesef ki satın alma alışkanlıklarımızı oldukça etkiliyor. Bu etkenler alışverişi bir eğlence şekli haline getiriyor. Bazı yaklaşımlara göre alışveriş, dinlendiriyor, eğlendiriyor ve stres halinden kurtarıyor.

3. Madde kapitalizm etkisi, büyük alışveriş merkezleri ve aslı olmayan indirimler küçük bir örnek, 365 gün hiç değişmeyen kapatıyoruz afişi. İnsanları alışveriş yapmaya zorluyor. İhtiyaç duyulmayan bir çok ürünü almaya zorluyor.

Yukarıda ki kısacık 3 madde bizim alışveriş alışkanlıklarımızı etkiliyor ve çok üzücü ki ayağımızı yorganımıza göre uzatmamızı engelliyor. Bu durumdan rahatsız olanlar için o zaman inşaallah bir sonra ki konumuz bu alışkanlıklara nasıl karşı koyarız olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 Uzun zaman geçti yine yazmayalı, sayfamdan uzak kalalı. Öyle akıp geçiyor ki zaman, nasıl oldu da bu kadar uzak kalabildim die soruyorum h...