Translate

7 Nisan 2018 Cumartesi

Ege ye Doğru Çıkalım Biraz ve Fethiye Diyelim Chapter 5 : Fethiye

Merhaba Arkadaşlar,

Uzun zamandır yazamadım, malum yaz geldi bizim işlerde açıldı. Bu da yazılarımı etkiledi.
Evet, Akdeniz in anlatmaya değecek yerlerini bitirmiş bulunuyoruz. Yavaş yavaş Ege ye doğru çıkabiliriz diyorum.Aslına bakarsanız Akdeniz ve Ege yi birbirinden ayırdığını söyleyebileceğimiz bir bölgeye geçiyoruz. Eminim sizde heyecanla bekliyorsunuzdur diyorum ve bugün ki konumuz gezmeye doyamayacağımız Fethiye diyorum.

Gezmekle bitmeyecek koyları, ünlü plajları markalaşma yolunda çaba sarf ediyor. Katrancı koyu, Günlüklü koyu,Cennet koyu, Kuleli koyu ve Ölüdeniz plajı muhakkak ki gidilmesi görülmesi gereken koyların arasında masmavi deniz, bembeyaz kumlar adeta huzur veriyor insanlara.

Sadece koylardan ibaret değil tabi ki mesela St.Nicholas adası Hristiyanlık ve Bizans dönemine ait eserleri bünyesinde barındırıyor. Kelebekler Vadisi, çeşit çeşit kelebekle karşılaşabileceksiniz. Üstelik doğallığını kaybetmemesi için gün boyu belli saatlerde elektrik veriliyor, sıcak su ise güneş enerjisi ile sağlanıyor. Dar sokakları ve üst üste yapılmış evleri ile eski bir Rum köyü olan Karaköy de gezilecekler listeniz de olmalı, Trekking sevenlerin asla kaçırmak istemeyeceği Likya Yolu, velhasıl bunlar benim size sayabildiklerim. Gerisi için gidip görmeniz gerekecek çünkü Fethiye nin güzellikleri saymakla bitmiyor.

Her gün başka yerde denize girmek, doğa yürüyüşlerine katılmak, paraşütle atlamak,tekne turlarıyla denize ve doğaya doymak isteyenler için uygun bir bölge burası. Hımm sakın ama sakın Akdeniz bölgesinin aqua parklarını, lüksünü aramayın buralarda üzülürsünüz. İnşaat yapımın yasak olması da öyle denize sıfır devasa otellerin yapılmasını engelliyor. Ama boş verin buraya gelirken 5* otelleri çünkü macera dolu Fethiye sizleri bekliyor...

Not: Akdeniz Bölgesini tamamladık ama olur da bilgi almak istediğiniz bir yer olursa yorumlar aracılığı ile yazarsanız, bir yazımı da ona ayırırım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 Uzun zaman geçti yine yazmayalı, sayfamdan uzak kalalı. Öyle akıp geçiyor ki zaman, nasıl oldu da bu kadar uzak kalabildim die soruyorum h...